Huh,huh....tuntuu kyllä että tukka putkella tässä on painettu eteen päin työn ja harrastuksen merkissä. Sunnuntaina käytiin Saviskassa Lissun&Lolan, Ullan&Pojun ja Päivin ja Kiiran kanssa harjoittelemassa vinokeppeilyä. Ulla ja Päivi ottivat koiriensa kanssa kuja harjoitusta. Me Lissun ja koirien kanssa harjoiteltiin vinokeppeilyä. Lennin kanssa otettiin vinokeppejä esteen takaa, suoraan ja molemmilta puolin kulmista ja kahteen viimeiseen kertaan lisättiin loppuun palkaksi suora putki jonka päässä oli palkka. Meillä vinokepit on tässä v-muodostelmassa vaiheessa . Lennille on tullut vauhtia ihan mahottomasti ja se etenee katse suoraan eteen päin. Itsekkin olen tässä oppinut antamaan koiralle pujottelussa tilaa. Samoin olen jotenkin tajunnut (hatarapää Silmänisku) myös itse tämän erikulmiin ohjauksen ns. helpommalta puolelta, mikä tuotti mulle alkuksi piän vaivaa???? Aluksi, kun olin aina itse Lennin tiellä, vaan nythän tuo näyttää jo aikas hyvin onnistuvan. Kiitos siitä Lissulle opetuksesta!!!!!

 

Maanataina oli mun ykkösvapaa päivä ja niiiin paljon tehtävää..... Aamulla mentiin Lennin kanssa Saviskaan ja Otto jäi kotiin sulattelemaan aamuruokaa. Lennihän sai ruoan vasta, kun tultiin Saviskasta kotiin. Pyysyn äitiäni avustamaan, kun hän oli aamusta myös menossa Saviskassa olevalle puutarhapalstalle. Tehtiin edellisen päivän treeni. Toistoja taidettin ottaa kuusi kertaa ja Lenni meni tosi hienosti. Seuraavan kerran on vuorossa  keppien pystympään nostaminen, niin hienosti se jo rytmittää pujottelun. Kiitos mun äipälle taas kerran avusta!!!

1242240538_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Meidän kepakot on nyt tässä vaiheessa ja vuorossa on niiten pystympään nosto seuraavaksi.

1242240660_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Otto oli myös mukana ja revittelee tässä Kiiran kanssa.

1242240793_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Lola, Kiira ja Otto on hippasta.

 

Nyt oli Lennin vuoro jäädä kotiin huilaamaan ja Oton kanssa lähdimme pöristelemään kohti Siilinjärveä mun kampaajan luo. Otto saikin hommakseen tuhota yhden puruluun sillä aikaa, kun mun kuontaloa siisttittin. Pirjo tää mun kampaaja kehui, kuinka rauhallinen ja kiltti Otto Piiparinen on ja sai se seuraavalta asiakkaaltakin rapsutukset. Kotiin mulle ruokaa ja koirat lenkille......

Liisa Teerikangas tuli hakemaan mua Sorsasaloon jossa alkoi koulutusta koulutusohjaajille. Niin minä "into iivari" toimin nyt kesän ajan ns. apuohjaajana jossa tutustun ja opettelen toisten ohjaamista. Minäkö muka lätkässä agilityyn? Joo, oon mä Nauru!!! Sielläpä se ilta vierähti Päivikin tooosi hyvässä opissa. Jäi miettimistä myös omaan ohjaukseen todella paljon.