Eilen mentiin Lennin ja Ellan kanssa harjoittelemaan aksaa Saviskaan alku illasta. Tein treenin jossa harjoittelin pakkovalssia aloituksessa molempiin suuntiin ja vastakkaiseen putken suuntaan vientiä. Kiitän Raijaa joka antaa mulle mahdollisuuden treenata Ellan kanssa. Ella on mahtava koira se jaksaa toistoja toiston perään yhtä energisenä ja innokkaana ja näin minun on hyvä harjoitella noita ohjaus juttuja. On hauskaa kuinka meillä Ellan kanssa menee "jutut yksiin" ja se toimii minun ohjauksessa tosi hyvin, aivan kuin oltais aina treenattu yhdessä.

Lennin kanssa tein samat treenit kuin Ellan kanssa. Eilen keskityin vain ohjaamiseen enkä siihen hirveään äänelliseen palkkaukseen joka on vienyt huomion aivan väärään paikkaan. Pitää keskittyä itse asiaan ohjaamiseen!!!!!! Jos kämmejä sattui, otettiin reippain mielin uudestaan. Ja yhdessä kohtaa tuumasin Lennille, kun putosin sen matkasta, että hyvä poika, mun on tehtävä enempi töitä jotta kerkeen tehdä valssin ajoissa. Lenni oli innokas treenaja ja teki mielellään töitä kanssani. Vastakkaisiin putken suihin vientejä pitää vaan harjoitella, niin kuin kaikkee muutakin perusohjausta. Toistoja, toistoja, toistoja niitä minä tarvitsen ja ilokseni voin todeta, että nyt niihin on parempi mahdollisuus, kun saan harjoitella myös Ellan kanssa. Eilisen treenin jälkeen kahden koiran kanssa oli tukka ja paita aivan hiestä liti märät ja mieli katossa!!!!  Raijan tytär Laura oli katsommassa Ellan harjoittelua ja räpsi rutkasti kuvia treeneistä. Laittelen niitä sitten tänne katseltavaksi, kunhan saan niitä itselleni.