Eilen illalla palattiin 12 tunnin kisareissulta Kajaanista! Kisattiin itse kakkosten kisat ja sitten katseltiin kolmosten kisat ja niissä päästiin paikan päällä todistamaan suomen ja luultavsti maailman ensimmäisen podegonin AVA:utumista. Tunnelma oli niin mahtava ja kerrasaan uskomaton, koska kysessä ei ollut mikään tyypillinen aksarotu josta tuli agilityvalio!!!!! Sydämelliset onnittelut Essi Saarelalle ja Yoyolle !!!!!

Me lähdettiin kisaamaan suoraan kolmen viikon treeni tauon jälkeen. Olihan se aika jännää!!! Lenni uhkui energiaa ja intoa. Se oli niin skarppina ja täpinöissään. Eka radalta hylly. Minun ohjaus moka mutta vauhdilla mentiin rata loppuun vaikka en viitsinyt sitten ohjata kunnolla????? HYI, MINÄ !!!!! Palkkasin ja kehuin Lenniä kuitenkin ihan samalla lailla, kun oltaisi voitettu koko kisa. Sitten suivaannuin itseeni! Hätistin tämän harmaan pikku kummituksen olkapäältä ja tsemppasin itseni. Mun piti sadatella itselleni ja ajatella, että ei tänne sunnuntai ajelulle olla tultu, nyt teen parhaani ja  tosissani koirani ansaitsee sen.

Toka rata oli niin super hyvä vaikka hyllyhän siitä tuli, kun sössin kepit. Malttia, malttia ohjaukseen ! Siitä huolimatta loppu rata mentiin "lentämällä". Ohjasin huolella juuri niin, kuin olin suunnittellut ja se tuntui mahottaman hyvälle. Kaikki kontaktit sujui hyvin. Ja ne valssit jota Jenni opetti mulle kesällä......ne meni hyvin ja tuntui sujuville. Eipä ollut Itkosen akan takapuoli enää pystyssä vaan selkä suorana, jeee!!!!!  Mikä fiilis, kerrassaan mahtava!!!! Lennin nimi ei turhaan ole Love-Len. Se on mulle niin äärettömän rakas, elämäni koira !!! Se pystyy mihin vaan, kun vain minä osaan ohjata sitä ja kyllä ne palikat vielä joskus kolahtaa kohdilleen. Kaikki aikanaan!!!!  Vaikka ei ne mitkään meriitit sen arvoa nosta minun arvomaailmassa.  Rakkaus tuohon tiibettiläiseen vain kasvaa joka päivä, se yllättää minut rakkaudellaan ja viisaudellaan kerta kerran jälkeen niin arjessa kuin harrastuksessa. Se on minulle maailman paras koira!!!!

Nyt uusia kisoja suunnitelemaan ja  nauttimaan sunnuntai päivästä. Torstain treenejä odotellaan jo innolla!