ja uusi vuosi aloitetaan pienellä talvilomalla. Rakettien pauke ei aiheuttanut meillä mitään ylimääräistä "migreeniä". Tässä voi katsella elettyä elämää viime vuoteen

Toukokuussa Lenni nousi Jyväskylässä kakkosluokkaan ja siellä ollaan pysytty toistaiseksi. Kesällä harrastamista rajoitti paljonkin aivan mahdottomat helteet.

Kesällä kyllästyin myös itseeni, kun en osannut kunnolla perusohjausta. Valsseja, persjättöä ym....pyysin apua Jenniltä ja muutamien tukiopetus kertojen jälkeen valssit alkoi toimia paremmin. Kiitos siitä Jennille!!!

Talveksi olin ajatellut, ettei mennä mihinkään ryhmään, vaan käydään työvuorojen mukaan vapaa päivillä treenaamassa Essin yksityistunneilla. No, toisinhan siinä kävi. Lainakoira Ellan kanssa käytiin alku syksy omatoimiryhmässä ja sitten treenipaikkamme muutettua hulppeisiin uusin tiloihin ollaan treenattu Lennin kanssa keskiviikon omatoimiryhmässä tutulla porukalla.

Lisäksi  olemme Lennin kanssa käyneet tämän alkutalven Essin yksäreillä ja on muuten kannattanut!!!!! Olen saanut treenata myös Essin koiralla ja saanut niitä toistoja kasa päin, joita minä tarvitsen. Edistymistä ohjaamisessa olen kokenut, mutta vielä on monta ohjausjuttua opeteltavana, jotka tarvitsevat niitä toistoja toiston perään, jotta ne alkaa sujua ja rytmitys menee kohdalleen. Essillä on ollut antaa meille mielettömän hyviä vinkkejä joilla saadaan vauhtia ja intoa lisää tiippariini. Olen näistä tunneista niin kiitollinen ja onnellinen, koska olen saanut niistä niin paljon kaikkea hyvää!!!! Positiivisin mielin aloitamme tämän vuoden.

Tavoitteitakin on ensi vuodelle mutta löysemmin rantein. Haetaan varmuutta perusohjaus kuvioihin toivottavasti vauhdikkaalla menolla ja minä opettelen hieman malttamista. Kisoissa käydään tulevana vuonna, kun aikataulut sallii ja ensi vuonna 2012 voidaan sitten katsastella mitä ollaan tänä vuonna saatu aikaiseksi.

Kiitos teille kaikille ihanille ihmiselle sen kummemmin ketään eritellen, jotka olette olleet mukana harrastamisessamme!!!!

 Veikko Lavin sanoin toivon meille kaikille enempi ja vähempi karvaisille terveyttä, ihanaa, rentoa ja yllätyksellistä vuotta!!!!