Tänään Pirkko tuli käymään meillä ja mietittiin "poikien" yhdessä olemisen kohtaloa. Itsekin olen tässä mietiskellyt Lenniltä "kulkusten" poistoa. Mutta epäilyä aihettaa se kuinka koira muuttuu? Pirkko ehdotti, että voisiko mun äiti ottaa Oton ja kun Lennin aktiiviura on ohi, niin sitten poistettas kulkuset ja Otto tulis taas meille. Vai pitääkö Oton muuttaa johonkin uuteen kotiin? Yksi hyvä perhe minulla on tiedossa jossa Otto varmasti saisi hellyyttä, huolenpitoa ja rakkautta.

Soittelin äsken Miiralle ja kyselin mikä on yleensä aktiivi harrastusaika koiralle. Keskimäärin noin. 8 vuotta, mutta voi jopa 12 vuotiaana harrastaa vielä agilitya. Siis jos koiralle ei tule jotain vaivaa, jonka takia harrastaminen on lopettava aijemmin.  Hrrrr...voi kun ois sellainen kristallipallo josta vois katsoa tulevaisuusteen. Miira on mietiskellyt Taavin kohdalla myös kulkusten poistoa, mutta häntäkin mietityttää kuinka koira muuttuu????

Mun pitää jutella lisää ihmisten kanssa, joiden koirilta on kulkuset poistettu. Kerätä mielipiteitä. Pirkko oli tosi ymmärtäväinen ja viisas kun ehdotti Oton muutoa mun äidin luo. Tuumattiin, että selvittelen ensin miten koira muuttuu kulkusten poiston jälkeen ja mietitään sitten mitä tehdään. Pirkko sanoi, että on ymmärtänyt kuinka tärkeä harrastus agility meille on. Ja että tarvitsen Lennin luonteisen koiran jolla voin sitä harrastaa. Täytyy sanoa, että huippu tyyppi ja ymmärtäväinen ihminen Nauru!!!!