Huh, hellettä! Tänään vaille yks ennen, kun lähdettiin kohti Sorsasalon kisoja mittarissa pojotti 29 astetta lämmintä ja Sorsiksen kentällä oli aivan sika kuuma. Aurinko porotti täydeltä taivaalta ja varjopaikkoja sai kyllä kalastella.

Radat oli mun mielestä kivoja ja tuntui, että ne olis osannut vetää koiran kanssa. Eka radalla Lenni hyppäsi A:n kontaktin ja minä olin niin äimänä ja typerys jatkoin rataa, vaikka olisi pitänyt lopettaa siihen tai ottaa kontakti uudelleen. Helteestä huolimatta, Lenniltä löytyi vauhtia, niin paljon että minä sotkeuduin jalkoihini ja Lenni huiteli jo esteitä omin päin. Mua rupes naurattamaan radalla, kun Lenni oli niin täpönä intoa ja elämän eliksiiriä. Jatkettiin rata hymy huulilla loppuun asti ja eihän siinä voinut, kun kehua ukkelia, nauraa itselleen ja koiralle, siis huumori mielessä !!!!! Hauskaa ainakin oli!!! Moni kävinkin huomauttamassa, Lennin nopeasta draivista, mikä oli oikein mukava juttu!

Toinen  rata lopetettiin puomille, kun Lenni hyppäsi puomilta !!! Kolmas rata olikin sitten kaikkien ratojemme "äiti". Lenni, vaikka onkin varsin epätyypillinen rotunsa edustaja, näytti mulle ja koko kisaväelle, että "mä oon oman arvoni tunteva, itsepäinen tipsu kuitenkin, kun sille päälle satun. Lenni nimittäin jäi istumaan eka hypyn taakse, eikä liikahtanut siitä mihinkään, kun sanoin aloitus käskyn "tule, hyppy". Maanittelin sitä, tule, tule..........., mutta Lenni istui paikoillaan kuin patsas ja tuijotti mua varsin määrätietoisesti, että minähän istun tässä ja sillä siisti. Lähdin Lenniä kohti ja silloin se ajatteli, ett tää oli tässä. Otettiin, kuitenkin lentävä lähtö ja lopetettiin uudelleen otettuun puomin kontaktiin. Kolmas rata oli kyllä liikaa tässä kelissä tolle karvakasalle. Tästäpä opinkin, että kesä kisoihin otetaan aina vain kaks starttia ja kun ilmat viilenee voidaan sitten mennä kolme rataa. Jos kelit pysyy tämmösinä, niin kesän näyttelyt jää unholaan ja Lenni saa konetuksella uuden sportti lookin, siis karvat veks!!!!

 

Ens viikonloppuna lähetään Ullan kanssa Mikkeliin kisaamaan ja sitten on tarkoitus pistää kontaktit kohdilleen, ennen kuin seuraavan kerran startataan, se jää sit nähtäväks mihin aikaan kesästä se on, mut tollasilla kontakteilla ei kyllä kisatakaan. Se on vähän sama, kun repis rahansa vessanpönttöön ja huuhtelis ne alas. Eihän toi kisaaminen, mitään ilmaista matkoineen ole, että turha sitä on rahojaan hukkaan syytää.

Vaikka päivän saldo oli 3 hylättyä rataa, niin mulle jäi todella hyvä fiilis!!! HYVÄ SEURA, PAREMPI MIELI !!!!! Uskon ja luotan meihin, kun vaan kontaktit saadaan kohdilleen, niin päästään yrittämään tehdä  niitä hyviä ratoja. Olipa ne sit hyllyjä tai tulos ratoja!!!!

Huomenna päivä jatkuu kisojen parissa talkoo hommissa. Täytynee ottaa hihaton toppi päälle ja paljon vettä matkaan!!!!