Koiravauvoja on käyty katsomassa kahdessa eripaikkaa Tyynen tipsuvauvoja, joista minun suosikkejani oli tietysti kaksi kirjavaa tipsuvauvaa. Sitten vihdoin ja viimein sain aikaiseksi poiketa Pöljällä Arjan luona ja sielläkin odotteli neljä ihanaa keeshond vauvaa. Pikku "Peppi" oli mun suosikki. Se oli vilkas ja tykkäsi uittaa itseään pesuvadissa missä oli vettä ulkona ollessa. Arjalla oli myös monta ihanaista tipsua minua vastaanottamassa. Koiravauvat on aina niin ihania, mutta seuraava tuleva rotu on minulle aikas selvä ja lomalla poikettiin Jaanan kanssa Iisan kasvattajan luona shelttejä ihastelemassa. Kirsti on  mielestäni hyvin vastuuntuntoinen ja kiva kasvattaja, jolle terve koira on tärkein.

Lennin pää pöyrähti toissa viikolla ihan sekaisin, kun se pääsi vahingossa haistamaan viittä vaille olevaa narttu havannesia. Se että, koiralla oli juoksut ja melkein H-hetki selvisi, kun narttukoiran omistaja kysyi minulta, että milloin tietää kun koiralla on tärppipäivät? No, just, just!!!! Lenni sitten oli muutamia päiviä sitä mieltä, että se ei voi oikein syödä, se makasi eteisen lattialla ulko-ovelle päin katsoen ja uikutti, että eikö se daami tule jo. Lenkkireittiä jouduttiin muuttamaan, koska Lenni nuuskutti vain nenä maassä, kuin joku vainukoira. Normi reitillä kulku meni näin.....nenä maassa, pissin haistelu, oma merkkaus ja mahdoton revittely, taas pari askelta ja nenä maassa ym..... On eihän siittä mitään tullut ja kuljettiin sitten reilu viikko ihan toista kautta ja nyt taas kuljetaan normi reittiä.

Annoin sitten Lennille useamman nautapullan, kun se söi tosi huonosti ja mahahan siltä sitte meni sekaisin. Torstaina sain treenata ryhmävetäjän Essin Yoyolla, kun Lenni toipui kotona. Yoyo oli aika saman tyyppinen ohjattava kuin Lenni. Essi käski miettiä, millä tavoin saan itselleni oikean fiiliksen ohjaamiseen jatkoa ajatellen. Onko se joku musiikkibiisi, vai mikä? millä saan itselleni hyvän "angryn" päälle.

Lenni kanssa on vähän treenattu pujottelua. Etäisyyden hakeminen minun ja Lennin välillä, erikulmien hakua ja minun liikkuminen Lennin edellä. Kulmien haku onnistui tosi hyvin, kun en vain rynninyt joissain kohti sen tielle. Etäisyys minun ja Lennin välillä ok ja parasta oli minun juoksu edellä ja Lenni puikkasi perästä. Toi muuten taas vauhtia ukkeliin lisää. Se näytti ns. kirittävän minua kiinni. Siinäpä taas meidän kuulumisia. Nyt nautitaan varsin poikkeuksellisesta kesästä (tosin hieman selkävaivaisena) ja odotellaan hieman viileämpiä kelejä treenaamisen suhteen.