Jep, eilen illalla oli ohjattu treeni kerta. Treeniin sisältyi paljon sitä tekniikka harkkaa. No, voin kertoa, että meillä ei onnistunut nappiin muuta kuin tuo takaleikkaus jota käytiin sunnuntaina treenaamassa ja kontaktilta pois lähtö vasta vapautus käskyn jälkeen! Ullan käsky oli jäänyt takaraivoon. Siinäpä hyvät jutut, muuten ohjasin Lenniä liian kyyryssä, milloin en odottanut koiraa mukaan vaan olin liian edellä ja sitten jäljessä, en ottanut kunnolla haltuun ja sitten ja sitten...... Kylläpä jäi sellanen olo, että mä oon tooodella huono! No, tämmöstä tää harrastaminen on on niitä hyviä ja huonoja päiviä, vaan se ei mua lannista, vaan pistää yrittäämään entistä enemmän. Mä opin vielä ohjaamaan hyvin tota koiraa!!! Kyllä se Lenni mut opettaa aivan kuten Essi sanoi ja Ulla aijemmin. Pakko potkia aina iteensä takamuksille ja Essi teki sen myös treenin päätteeksi. Keskustelu Essin kanssa oli varsin valottava, innostava ja ennen kaikkea kannustava. Essi sanoikin, että pitää tommosista koirista kuin Lenni niitten kanssa on niin paljon haastetta tehdä työtä. Mutta, kun palat saadaan kohdilleen ohjaajan kanssa, niin tehty työ palkitaan varmasti ruhtinaallisesti, jos vaan minä jaksan harjoitella. En edes uskalla sanoa, miten pitkälle Essi meidän ajatteli pääsevän !  Se jää nähtäväksi mitä saamme aikaan, mutta nyt keskitytään tähän päivään. Voitte uskoa, että jaksan harjoitella vaikka välilä kyllä epätoivo vaivaa lähinnä itseni kanssa. Toi koira on mulle, niin rakas, ainutlaatuinen ja olen valmis tekemään sen kanssa töitä, koska se pitää myös agilitysta niin paljon.

Lennillä oli taas intoa ja energiaa tiettyyn pisteeseen asti......se rallatteli alkuun esteitä miten sattuu ihan omassa järjestyksessä ja alusta pinkoi suoraan A:lle jossa tiesi makupalan odottavan. Tähänkin vaivaan, Essillä oli varsin järkeen käypä ajatus.

Nyt, kun viimein Upun avustuksella sain koneelleni ratapiirros ohjelman, niin alankin tekemään treenit aina sinne. Kunhan vähän tutustun siihen, niin mittasuhteet on helpompi laittaa kohdilleen ja tehdä treeni sit uudelleen. Koska minä tarvitsen vielä niiiiiiin paljon vielä ihan yksittäisten ohjauskuvioiden treenausta kuten slaidaus, kaikenlaiset valssit jotta ajoitus on kohdillaan ym, ym........ niin siitä syntyi ajatus talven treenikautta varten. Siitä lisää sitten syksymmällä!

Huomen aamulla kutsuu talkootyöt kolmosten kisoissa ja lauantaina kisataan sit yks hyppärirata. En taaskaan odota mitään muuta kuin, että saadaan vedettyä innolla hyvä rata.